Selectează o Pagină

Totul a început acum mai bine de opt ani când am avut șansa de a fi promovat ca director executiv al unei companii din Cluj Napoca. Deși am urmat cursurile CODECS cu un an înainte de a ocupa noua poziție, cursuri care la acel moment erau considerate printre cele mai bune în domeniu, situațiile noi pe care trebuia să le gestionez erau dintre cele mai diverse, unele foarte complexe și parcă numărul lor creștea în fiecare zi.

Am căutat metode mai bune de a mă organiza, de a delega și pe termen scurt am observat că unele dintre aceste metode funcționau. Asta până ce apărea o nouă situație de criză care răsturna ordinea priorităților.

Am testat tot ce am putut găsi ca și metodă de time management: liste to-do în fiecare dimineață, liste to-do creionate seara pentru a doua zi, metode de prioritizare 1-2-3 apoi A-B-C cu subcategorii A1-A2-A3 – etc. Toate metodele clasice de time management. După care am descoperit sistemul de managementul timpului sugerat de Covey folosind  Weekly Compass- Roles and Big Rocks pe care l-am utilizat puțin timp.

Folosirea unui sistem de management personal (notiunea de time management mi se pare putin exagerata-voi reveni cu un alt post legat de acest subiect) aduce în mod cert beneficii și îți poate crește performanța individuală. Orice sistem e mai bun decat niciun sistem. Cu siguranță metodele încercate m-au ajutat, însă toate aceste sisteme de time management au o deficiență majoră: nu pot face față vitezei cu care lumea mea (și probabil și a ta) se schimbă pe parcursul unei zile sau saptămâni.

Asta până am descoperit „Getting Things Done” sau pe scurt GTD – o metodologie de management personal dezvoltată de către David Allen.

Foarte pe scurt, GTD presupune să colectezi TOT ce e important/relevant sau îți captează atenția („if it’s in your head it’s in the wrong place”) , să decizi ce înseamnă acel lucru pentru tine și care este acțiunea imediată pentru a progresa („decide when it shows up vs. when it blows up”), să organizezi aceste acțiuni intr-un sistem extern în care ai încredere și pe care il revizuiești periodic pentru a fi la zi.

Odată implementat, GTD mi-a dat redat posibilitatea de a fi flexibil și de a ține pasul cu schimbările personale si profesionale ce au avut loc in viata mea. De asemenea m-a ajutat sa îmi țin angajamentele făcute colegilor, partenerilor, prietenilor sau mie însumi – iar pe cele pe care le-am conștientizat datorită GTD că nu le pot ține, fie le-am renegociat fie le-am anulat.

Dacă te-ai trezit vreodata la 2 a.m pentru că ai uitat să faci ceva important la servici sau ai uitat vreodată să suni ori să trimiți un email sau o oferta vreunui coleg sau client important- atunci GTD te poate ajuta.

Pentru ca un angajament nerespectat – indiferent daca e față de tine însuți sau altcineva- produce stress.